Reklama
 
Blog | Honza Hauser

Koho litovat – ajťáka nebo uživatele?

Díky velké firmě se potkávám s rozsáhlým spektrem uživatelů, zápolících s novodobými vymoženostmi tohoto oboru a navíc s námi - exoty z IT odboru. Na některé maily odpovídám už rutinně, některé ale utkví v paměti - prostě vyčnívají originalitou požadavků. Vybral jsem medailová místa z posledních dní - maily kvůli mailům :-)  

Zlatá: Zdravím, prečo firma nekúpi dáke raid pole o 10TB. Veď som zmazal dôležitý mail, lebo som musel zmenšovať databázu mailu a nevšimol som si to.   ps. Má nejaké obmedzenie ten lotus, že máte nastavené len 200MB.  ps2. ja nemám v mailoch žiadny spam   ani . ppd súbori s lechtivým obsahom (prípadne hneď ich mažem) Prakticky všetky maily sú dôležité prípadne nebudem vedieť kedy budem potrebovať. Máme zložitú stavbu.  S pozdravom 

Zkušený to uživatel! Ví něco o diskových polích, nezjistí si ale, že už pole o těchto kapacitách máme. Pravděpodobně si neuvědomuje, že další tisícovka uživatelů potřebuje nějakou tu kapacitu a že je také třeba tyto velké objemy dat je třeba mít zazálohované x týdnů zpět. Kapacita páskových jednotek také není neomezená. Uff, zhluboka dýchám a v odpovědí vysvětluji kapacity diskových polí, problém zálohování, možnosti uživatelské archivace pošty a na koho se obrátit… 

Reklama

Stříbrná: Omlouvám se, jestli jsem na špatné adrese. Ale jestli ne, tak mi prosím vysvětlete jak může mít tak velká a bohatá firma tak špatný a nespolehlivý komunikační systém. Kdykoliv večer potřebuji pracovat ( a to je vzhledem k mé vytíženosti a úkolům na velmi důležité zakázce ( předpokládám) velmi často – tak pošta nefunguje, systěm není přístupný. Vzdálený systém přestal reagovat. To je nejčastější hláška, kterou dostávám jako odpověď, když chci plnit pomocí firemního sytému úkoly. Jak plníte úkoly Vy?? Zřejmě večer už máte volný. Nebo to nevíte? Tak teď to víte, berte to jako stížnost. Prosím dejte to dopořádku, jinak tuto informaci budu dávat dál. Děkuji.  

Dobrý psychologický profil uživatele! Zřejmě se připojuje v noční době, kdy probíhají zálohy poštovních databází. Pokouším se vysvětlit v odpovědi a přeposílám šéfovi – pro případ, že by se s nějakou takovou zaručenou zprávou – patřičně upravenou předáváním informace dál – potkal. 

bronzová: Žádám o zvětšení velikosti místa na disku v LN. Dnešních 184 MB nestačí.Děkuju. 

Mám zase něco vysvětlovat ? Že kapacita je 200 a ne 184 MB, problémy zálohování a archivace ? Už bych si na to mohl napsat nějaký mustr…

 

a náhle další pošta:

 

Vážený pane , buďte tak laskav a napište mi cestu, jak zálohovat doručenou poštu, abych mohla uvolnit svoji schránku.Děkuji mockrát a přeji hezký den

 

 Aspoň nějaká úcta k naší záslužné práci 🙂