Reklama
 
Blog | Honza Hauser

Sympozium světové firmy ve světovém hotelu

Je dobrým zvykem významných světových firem pozvat příznivce jejich produktů z IT odborníků na nějakou tu sešlost. Seznámit s novými verzemi, ubezpečit o zdraví firmy a dát příležitost partnerům prezentovat své výtvory

Tak jsme včera vyrazili s kolegou do Prahy na seminář jedné z největších IT firem v hotelu, který na svých stránkách uvádí, že je největší v republice a přilehlém "okolí". Potřeba jít s dobou nutí občas na tyto akce zavítat, zvláště – jak kolega zdůraznil – když je vše včetně stravy zdarma 🙂 Po absolvování plné tepny D1 a krátké zastávce v naší pražské pobočce jsme tedy dorazili s mírným zpožděním na megaakci.

V naplněném sále právě začínala úvodní přednáška. Klasika ve stylu, co vše umí nové verze a proč bez nich nemůžete být, už je česká i slovenská lokalizace. zkoušejte, objednávejte, plaťte 🙂 Většina účastníků zkušení harcovníci, takže jim příliš neklesaly čelisti. Z hlediska běžného uživatele 2 viditelné změny, které měly být už o 3 verze dříve 🙂 Jdem se tedy osvěžit, kolega pro kafe, já pro minerálku a ouha. Na stolečcích v předsálí byly pouze skleničky, ale minerálky zřejmě došly. Brzo, říkám si, a jdu si tedy dát aspoň svůj oblíbený čaj – zde byl slušný výběr. Bonbóny a cukříky s nezbytným logem hotelu. Následují další přednášky – mezitím vyřizuji 2 telefony z firmy – někteří uživatelé holt nevydrží do následujícího dne. V jedné z přestávek se objeví v předsálí minerálky – hurá! Pak sleduji výkony přednášejících – někteří klasičtí "předvaděči" – pohybují se po pódiu, zvedají a snižují hlas, sem tam nějaký ten vtípek či informace, která má posluchače ohromit. Jiní zase uspavači hadů, čtoucí připravené prezentace monotónním hlasem. Zajímavý je pohled na pódiu na ty, co zrovna neprezentují – nedočkavě se ošívají či koukají do svých notebooků.

Kolega se marně z notebooku pokouší dostat na firemní síť – bezdrátovka hotelu nepustí "ven" bez jména a hesla vázaného na kartu s patřičným obnosem. Poté si uvědomuji, jak předváděné produkty jsou vzhledem ke své ceně určeny větším firmám, které si mohou dovolit zaplatit ony šesti až osmiciferné částky. Menší společnosti by tyto "nepostradatelné" produkty zruinovaly. Navíc pomáhají spíše vyšším manažerům než "běžným" zaměstnancům. Důraz je kladen na všestrannou a okamžitou komunikaci – samozřejmě "po drátech". A zase mne napadá, nakolik tuto komunikaci vyvažujeme přímou, bezprostřední – s příbuznými, kolegy, prodavači v obchodě ….

Reklama

U oběda slušný výběr i pro nás vybíravé. , překvapuje mne zalepené držadlo příborového nože a opět došly minerálky?! Nedá mi to sledovat účastníky: střídají se vyrovnané, místy až suverenní tváře s nejistými až plachými. Poměr žen a mužů překvapivě odhaduji tak 1:50, v poslední době jsem přitom svědkem značného zlepšení ve prospěch žen. Asi je tato akce jen výjimkou. Motivace účastníků různá: potkat se se známými z oboru, dodat si vlastní důležitosti, probrat konkrétní problémy, nebo si jen dát zdarma dobré jídlo 🙂

Večer odjíždíme zpět do Brna, znaveni a snad o nějakou tu potřebnou informaci bohatší